Ipos: vooruitstrevende startup binnen de paardensport
Daisy van Hoof, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de startup Ipos Technology, groot paardenliefhebber, commercieel gedreven en nieuwsgierig naar nieuwe tech.
Over Ipos
“Ipos is een vooruitstrevende startup binnen de paardensport. We geloven dat er veel kansen liggen wanneer tech wordt toegepast tijdens een training. Onze technologie maakt het mogelijk data en wetenschap toe te passen tijdens én na een training. De producten van Ipos bestaan uit een mobiele trainings app en een set teugelsensoren die tussen het bit en de teugels geplaatst worden. Door de sensoren aan de app te koppelen bieden we ruiters en instructeurs inzicht over trainingsbelasting en teugeldruk. Door hierop in te spelen kunnen zij bijdragen aan het welzijn, de gezondheid en uiteindelijk de prestatie van paard en ruiter.”
Daisy van Hoof
Wat is jouw missie en hoe zit deze verweven in Ipos?
“Je gevoel beproeven met data gedreven technologie. Tot nu toe is de paardensport een gevoel sport gebleken, waarbij voornamelijk ervaring zorgt voor vooruitgang. Ipos laat zien dat wanneer je technologie toevoegt aan de mix, je feitelijk inzicht genereert in de prestaties van paard en ruiter. Dit zal je helpen om je gevoel concreet te maken en geeft je de mogelijkheid er aan te werken waar nodig. Zie de verandering en streef je doel na. Dat van Ipos: “the lightest touch for the best performance!”
Waar hopen jullie als startup over 3 jaar te staan?
“We streven er naar dat onze producten deel uit zullen maken van de standaard uitrusting van paard/ ruiter. De hele wereld is steeds digitaler. We willen meten en weten. In de paardensport wordt dit nog weinig gedaan. Wij hopen hier over drie jaar grote verandering in aangebracht te hebben en een gevestigde naam te zijn op dit gebied, zowel in Nederland als erbuiten.”
Wat is jouw belangrijkste les tot nu toe binnen jouw carrière?
Wat zijn de grootste uitdagingen van Ipos op dit moment?
“The gap overbruggen tussen de innovators en de early adopters. De juiste markt boodschap vinden voor de verschillende doelgroepen om meer verkoop te realiseren, zodat we de middelen hebben om de producten door te ontwikkelen naar de behoeften van de gebruikers.”
Wat vind je voordelen van het werken binnen/aan een startup?
“De snelheid waarin alles gaat. Bedenk iets wat misschien zal werken, probeer het gelijk uit voordat je de kans voorbij is. De drang om te blijven bestaan, te overleven als startup maakt bijzondere dingen mogelijk. Je hoort op haast alles: ja, let’s do it! Want morgen is het misschien wel te laat.”
Welke tip heb jij voor future entrepreneurs?
“Omring jezelf met enthousiaste mensen! Mensen die niet bang zij om fouten te maken, waar je altijd van zal leren en mee vooruit kunt.”