Hintle: een platform waar mensen meer aandacht aan elkaar besteden
Germain Miedema, founder bij de Eindhovense startup Hintle deelt zijn verhaal, zijn learnings en ambities. Germain is begonnen als reclameman en nu alweer 5 jaar aan het ondernemen. “Dankzij Hintle is mijn ‘why’ het creëren van hechte banden, alleen als we elkaar zien én naar elkaar luisteren, kunnen we de wereld stevig veranderen.”
Over Hintle
“Met Hintle werk ik aan een platform waar mensen meer aandacht aan elkaar besteden. Onze eerste service is een mysterieuze uitnodiging, om weken voorpret te creëren voor een uitje of event. Post en online hints houden jou, vrienden of collega’s urenlang bezig. Zo geniet je niet één keer maar twee keer. Daarnaast werken we aan een nieuwe service met behulp van het Market Readiness Programma bij de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM). Een full service geregeld uitje, gericht op partners met kinderen, die het moeilijk vinden 1 op 1 tijd te vinden voor elkaar.”
Germain Miedema
Wat is jouw missie als ondernemer en hoe zit deze verweven in jouw startup?
“Als pleegkind had ik geen idee wat het is om een hechte band te hebben. Nu ik het na jaren oefenen eindelijk een beetje snap, vind ik het een doodzonde dat anderen het onbewust uit handen laten glippen. Binnen Hintle staat het creëren van hechte banden centraal voor ons succes.”
Waar hopen jullie als startup over 3 jaar te staan?
“Binnen drie jaar brengen ouders in Europa meer kwalitatieve tijd door met elkaar, als partners. Daarnaast zijn we dan uitgebreid met diensten om de banden tussen vrienden, families en vriendengroepen op een leuke manier sterker te maken.”
Wat is jouw belangrijkste les tot nu toe binnen het ondernemen?
“Op één groep focussen die jouw product of dienst nú wil hebben. Je kunt niet alle groepen tegelijk bedienen, focus aanbrengen is key.”
Wat zijn de grootste uitdagingen van jouw startup op dit moment?
“Sales binnenhalen op business-to-business events én onze tweede service uitrollen. Daarnaast focus houden op tractie in plaats van zoeken naar investeerders. Het voelt als een soort ‘prestatie’ terwijl we het waarschijnlijk ook prima op eigen kracht kunnen.”
Wat vind je voordelen van het werken binnen/aan een startup?
“Je kan aan jouw eigen dromen bouwen, de vrijheid én de Mount Everest leercurve.”
Welke tip heb jij voor future entrepreneurs?
“Spendeer pas geld aan marketing als je jouw klant goed kent én zet doelen waarop je continu kan verbeteren. Wij hadden ooit een doel met Valentijn. We hadden veel geld verbrand en pas een jaar later konden we onze leerpunten opnieuw testen.”