Wij initiëren, stimuleren en verbinden. Zorgen dat West-Brabant de plek is waar ondernemers willen zijn.
Starters aan de keukentafel. Een uniek idee alleen is niet genoeg. Ben jij een ambitieuze ondernemer met een startup jonger dan 6 jaar? Ben je gevestigd of wil jij je gaan vestigen in regio West Brabant en heb je een kansrijk en innovatief idee waarmee je snel wilt groeien en impact wilt realiseren? Dan helpt Arthur Nijhuis van de regionale ontwikkelingsmaatschappij REWIN West-Brabant je graag! Hij is voor West-Brabant het aanspreekpunt voor het Braventure programma van de Provincie Brabant. “Via deze samenwerking en gerichte begeleiding bieden we startups een kick-start.”
Succeskans vergroten
Arthur heeft zelf een verleden als start-up. Hij is oprichter van Rechtstreex en zette met enkele partners Fenix Food Factory in Rotterdam op. “Ik weet dus waar startende ondernemers wakker van liggen.” En nu zet hij zijn kennis en ervaring in voor startups in de West-Brabant en ondersteunt hij hen bij vragen rond kennis, financiering, netwerkontwikkeling en vestigen. “Zo vergroot je de kans op slagen.”
Een start-up die zich bij Arthur meldt, kan rekenen op een grondig intakegesprek waarin hij de hulpvraag in kaart brengt, evenals de eigen kennis en kunde van de ondernemer. Arthur: “Het is een lange weg van idee tot succes. Een uniek idee of nieuw inzicht alleen is niet genoeg. Slechts enkele van de honderd startups blijken binnen drie jaar succesvol te zijn. Pak het dus slim aan en ga sparren om de kans op slagen te vergroten.”
Vroegtijdig aan de slag met focus
“Een product is er vaak al, maar een juiste teamsamenstelling of een gedegen marktvalidatie ontbreekt nog, of er is nog niet nagedacht over intellectueel eigendom of juridische structuur. Een investeerder weegt dit wel mee. Vanuit REWIN kunnen wij adviseren en begeleiden en de ondernemer vaak verbinden aan de juiste partij.”
Oproep kansrijke startups
De ondersteuning aan kansrijke startups is kosteloos. “Ik zoek ambitieuze ondernemers met een kansrijk en innovatief idee, product of dienst. En het moet schaalbaar zijn met een repetitief businessmodel. Met hen ga ik graag aan de keukentafel zitten.”
Startup Begeleiders
Arthur Nijhuis
Braventure
Mathijs van Campenhout
Braventure